Mann24 – For den moderne norske mannen

mann24 logo

Hva er Mann24.no?

Mann24 er et gratis nett-magasin, med hovedfokus – men ikke utelukkende – på den mannlige kjøpegruppen.

«Så, hvordan holde liv i et gratis-magasin?»  spør du kanskje.

Utelukkende gjennom våre annonsører. Vi i Mann24 tror folk flest for lengst er lei pop-up annonser på nett. Derfor ønsker vi å gi våre kunder noe av mer interesse. Vi skriver morsomme, spennende og informative artikler – med produktplassering og lenker til nettbutikk.

Dette betyr ikke at vi ikke også produserer normale artikler, men hver eneste artikkel hos Mann24 er skrevet med det målet for øye å skape trafikk. Vi er helt ærlige på at vi ønsker å skrive såkalt «click-bait» – altså disse spennende overskriftene som får folk interessert i å kjøpe abonnementer for å få lese pluss-saker. Forskjellen er bare at hos oss får du faktisk lese dem.

I motsetning til andre annonser, blir de annonse vi lager liggende publisert til vår nærmeste stjerne går supernova

På den måten trekker vi kundene inn for dere, og dere får plassering midt i en artikkel, skrevet kun for å fremme deres produkter eller tjenester. Dette kan være alt fra å få et enkelt produkt plassert i en pakkeliste for skitur med familien, til en hel artikkel om deres senter hvor kunden kan overnatte i iglo og oppleve hundesleder. Det kan til og med være en hel artikkelserie om hvordan man best bygger sin egen hjemme-gym, hvor hver artikkel i serien linker til deres sider, produkter og kampanjer.

Hvor hører vi hjemme i markedet?

De siste ti årene har flere magasiner med menn som målgruppe forsvunnet fra markedet. Mann24 ønsker å fylle tomrommet etter dem. Før vi forteller mer om oss selv, la oss gi en kort forklaring på årsaker for hvorfor fysiske magasiner for menn er en nesten utdødd rase:

Dette har med å gjøre både sosial utvikling og endringer i både bildet av dagens mann. Dessuten kommer den yngre generasjonen skyllende som en ustoppelig bølge.

Det er ikke lenger like akseptabelt å ha liggende magasiner med halvnakne damer på venterommet som det var tidligere. Dessuten er det et fåtall av den yngre generasjonen som noensinne har kjøpt et magasin i fysisk form. Hvorfor skulle de, når all verdens informasjon er tilgjengelig på internett? Dessuten har den moderne manns selvbilde endres drastisk.

Ekte menn klarer å lage mat som ikke er svidd

Vi har for lengst lagt fra oss at matlaging og barnepedagogikk er kvinnens domene. Nettopp derfor kan det gode gamle ¨manne-bladet¨ fremstå som en dinosaur.

Gratis-magasin

Ved å gjøre vårt magasin til et gratis-magasin, har vi allerede skilt oss ut. Nettet florerer av pluss-saker, hvor det kreves abonnement for å få lese. Vår redaksjon tar sikte på å føre en rekke spalter, som til sammen skal kunne dekke alle mannens behov – både den moderne og metroseksuelle og den gamle western-entusiasten.

Sikter vi oss bare inn på menn?

Som hovedfokus, ja – det ligger i navnet – men det betyr absolutt ikke at vi utelukkende retter oss mot menn. Våre spalter som handler om sex og samliv, eller som handler om friluftsliv og opplevelser, barn eller viktige saker i dagens samfunn – er ofte indirekte myntet også på kvinner.

En sak som ¨5 gode tips for å holde kjæresten lykkelig¨, eller ¨årets mest oppfinnsomme sexleketøy¨, kan like gjerne leses av menn som kvinner. Førstnevnte vil også kunne linkes mot kvinnelige produkter og tjenester. Dermed er ikke aktuelle annonsører i Mann24 begrenset til produkter for menn. Det er bare fantasien som setter grenser for hvordan en sak vinkles.

Dessuten er den moderne kvinne – på lik linje med mannen – i konstant utvikling. På samme måte som menn stadig finner økt interesse for det som tidligere var ¨kvinnelig sysler¨, er for eksempel antallet kvinnelige jegere stadig økende.

«Blir dama glad for ny stekepanne til jul tro? Vi trenger jo en ny en» NEI, HUN GJØR IKKE DET! Ta deg sammen mann!

Særlig i dagene før valentinsdagen og julaften finner man økende antall forvirrede menn inne i dameavdelingen. Vi hjelper dem å finne ditt produkt!

 

Mann24 Redaktør Univers

Mann24 er et fantasi-univers. Alle sakene og produktene er ekte, men samtlige av våre skribenter – inkludert redaktøren – er fiktive personer. På den måten står vi friere til å skape akkurat det innholdet vi ønsker, og ikke minst – ha det masse moro i prosessen.

Portrettintervjuer med Gunnar Grav er en spalte med portretter av profilerte mennesker. Hovedmålet for spalten er at vi låner lesere fra disse menneskenes følger-skarer, i bytte mot at de får litt oppmerksomhet og gratis promotering hos Mann24.

 

Sex– med Max Kinkbert, er en dristig sex-spalte for både mannlige og kvinnelige lesere av alle legninger. Spalten er i hovedsak ment å være trekkplaster for lesere.

 

 

Spalten ¨Stil¨, med Ståle Konradi, er utelukkende en annonseside. Samtlige artikler skrevet av Ståle, vil inneholde enten produktplassering eller linke til annonsører. Herunder vil det være naturlig å selge alt fra sjampo for skjegg til klær, klokker og parfymer.

 

Kultur-spalten er skrevet av Martin Mann. Martin er en mann av den gamle typen. Han skriver for de som elsker Clint Eastwood, og ikke vil snakke om følelser. I denne spalten skal vi forsøke å begrense oss til det som er ekstra mandig, og arrangementer og artikler bør helst omhandle jagerfly, grilling og festivaler. Her kan det også selges nesten alt av opplevelser, som f.eks. kano-utleier og kongekrabbe-safarier.

Humor-spalten med Mike Hunt, er i utgangspunktet ikke ment for annonser, men for å trekke folk med humor som trekkplaster. Han vil gjøre alt fra å skrive om standup komikere og komedier, til å linke til vitser og morsomme dagsaktuelle memes. Han vil typisk også være den som kommenterer på de andre skribentenes kommentarfelt med en passende meme. Hans rolle er i utgangspunktet kun å trekke lesere.

¨Ting med Tek¨, er spalten til Helen Iselin. Hun elsker ting og dippedutter i sin helhet. Dette er enda en spalte som retter seg utelukkende mot annonseartikler og salg. Her er det presentasjoner av alle produkter man kan ta og føle på. Her kan det selges alt fra nøkkelbokser til VR-headset.

 

Trening med Ayla Christine Sterk, er selvsagt en treningsspalte. Ment å tale til alle som enten liker å trene, eller skulle ønske de likte det, kan Ayla selge alt fra supplementer og maskiner, til medlemskap og PT-timer. Målet er gode, informative treningstips, i artikler med utvalgte sponsede annonser.

 

Fine Damer med Rassmus Stake – Selv om menn kanskje har sluttet å sitte på bussen hjem fra jobb med et manneblad med en lettkledd jente på forsiden, betyr ikke det at de har sluttet å interessere seg for damer. Siden de nå kan sitte med smart-telefonen sin, eller nettbrettet, behøver vi ikke å frarøve dem denne gleden. Rassmus’ eneste oppdrag er å lage tekstløse artikler, av typen: «De fem heiteste damene i Alpint». Spalten er utelukkende myntet på å skape trafikk.

Ole Brohm er vår fiktive motor-entusiast. Han er en frittalende nordlending, med fargerikt vokabular, men lite kjennskap til grammatikk. Spalten er ment å trekke inn motorsports-entusiastene, og kan selge alt vannski og leiebiler, til motor-olje og billetter til gatebil-festivalen.

 

Nådeløs debatt med Maximiliam og Bjarne er vårt siste – og kanskje bestestunt for å kidnappe lesere og skape engasjement. Våre skribenter her er skapt som hverandres ultimate erkefiender. Totale motpoler i alt, går de til angrep på hverandre i all dagsaktuell samfunnsdebatt. I alt fra presidentvalg, konspirasjonsteorier, smittvernshensyn og #meeto representerer de ytterpunktene i debatten – alt i et forsøk på å engasjere flest mulig lesere.

Redaktøren, Kristian Kruse er kanskje litt moralens vokter i magasinet. Overordnet alt som heter retningslinjer i spaltene, kan han skrive litt om hva det måtte være. Det blir kanskje hans oppgave å skrive artikler for annonsørene som faller litt mellom to stoler, men også han som kommer og ordner opp dersom en av de andre skribentene skulle putte foten litt i munnen.

En siste ting som er fint i Mann24, er at siden alle våre skribenter er fiktive, står vi alltid veldig fritt til å gi dem sparken – uten å få fagforeningen på nakken. Det er også fryktelig lett for oss å utvide redaksjonen med nye medarbeidere! Både faste spaltister og gjeste-skribenter kan skaffes til veie på sekundet. Skreddersydd våre kunders behov! Vær derfor ikke redd for å ta en prat med oss dersom du har spesielle ønsker.

Vi er garantert den mest fleksible redaksjonen du noen gang har hatt gleden av å samarbeide med.

Annonseprodukter

På Mann24 vil vi tilby artikkel-markedsføring, samt distribusjon av artiklene i sosiale medier. Målgruppen er selvfølgelig norske menn og dette vil også følges når vi markedsfører nettsiden i eksterne medier.

Hva koster det?

Innholdsmarkedsførings artikkel på mann24.no koster – 12 500,- eks mva
Denne skrives av våre dyktige skribenter og vil være tilgjengelig på siden i minimum 2 år. I tillegg distribueres artikkelen i våre sosiale medier kanaler flere ganger i løpet av det først året for maksimal effekt. Artikkelen inneholder selvsagt link til din virksomhet.

Vi kan skreddersy et opplegg akkurat for deg! Ta kontakt for en hyggelig prat, så kan vi finne en løsning som passer din økonomi og dine kunder.

Ta kontakt med Thomas Smith for en uforpliktende prat, send en e-post til thomas@happymedia.no eller ring på 90 47 48 87.